søndag 18. september 2011

Uke 2

Denne uken har vært travel og de inspirerende middagene har vært få. Noe nytt og godt har det blitt da: Lasagne med ostehøvlet squash og ostesaus av cremefraiche, matfløte og parmesan. Lavkarbopizza, godt, men den bunnen altså... Har sett på andre blogger at det stadig forskes på hva som kan gjøre bunnen sprø. Jeg skal henge meg på denne forskingen. Jeg prøvde meg med litt kruskakli i går. Tror jeg var inne på noe. Skorpen ble god og sprø, men resten av bunnen var nesten som omelett. Hmm.. her må jeg tenke litt.
Jeg koser meg sånn med eksperimenteringen på kjøkkenet, jeg tilbringer masse tid der hver dag.

Favoritten min denne uken kom idag. Til frokost hadde vi speilegg, sprøstekt bacon og sopp. Favoritten var soppen, som jeg kokte sammen med tomat, matfløte, litt parmesan, salt og pepper. Det ble helt nydelig. Den oppskriften kan nok brukes til alle kjøttretter og. Den ble god og kraftig i smaken. Jeg ser for meg at en variant med løk og hvitløk også vil smake fortreffelig. Kansje einebær i, til høstens vilkjøtt.

Til alle som tenker at lavkarbo er en begrenset, lite variert og kjedelig diett... nei. Det er bare å bruke fantasien. Det finnes uendelig mange varianter.

I dag skal jeg prøve meg på 2,5 timer trening, uten inntak av karbo.. Usikker på hvordan det går. Må ta med meg noen skinke og ost ruller, la det stå til.

Fortsettelse følger..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar