mandag 5. september 2011

Long time no see og alt det der..

Ja det er lenge siden, men jeg har hatt en travel sommer. Bilder fra hagen kommer senere. Sånn!

I dag begynner jeg nemlig på et nytt prosjekt: Lavkarbo! Dette prosjektet strider mot mange av mine matprinsipper: Dressing, majones, seterrømme, cremefraiche og ikke minst SMØR! Dette er matvarer som jeg kuttet ut fra kostholdet mitt for 15 år siden, og nå skal de tilbake. Skummelt.
Jeg tror ikke mat uten ris, pasta, brød og poteter blir noe problem, jeg elsker å tenke nytt når jeg lager mat. Så det skal bli gøy og spennende. Men dette FETTET.. Jeg kjenner på meg at det kommer til å bli vanskelig å overbevise hjernen min om at det er bra for meg.

Hvorfor lavkarbo? Jo jeg har slanket meg mange ganger, men vekten stopper alltid opp på samme sted. De siste to årene har jeg vel egentlig ikke slanket meg. Jeg har lagt om kostholdet og spist sunn mat, og jeg har trent en god del. For all del jeg har gått ned i vekt. Men nå er det bom stopp igjen.
Nå må jeg prøve noe nytt. Hele Bergen og halve Sandviken går jo på Lavkarbo, så hvorfor ikke meg?!

Så får vi se om jeg klarer å blogge om erfaringene mine de neste mnd?

Dagen meny:

Frokost: Egg, kokt skinke, en håndfull grønnsaker og majones
Lunch: Salat med egg og feta ost
Middag: Lavkarbo kjøttboller med hjemmelaget tomatsaus og bakte, fylte tomater med sopp, løk, spinat og ost.

Fortsettelse følger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar