søndag 11. september 2011

En uke med lavkarbo

Hadde aldri trodd at jeg skulle gå så lang at jeg ville prøve denne dietten.
 Ingen sjokolade og mye fett??

Det har gått fint faktisk. Jeg har ikke talt karbohydrater, det gidder jeg heller ikke å begynne med, hvis vekten går nedover. Det har jeg ikke sjekket om den har gjort. Det sjekker jeg neste helg tenker jeg.

Har lest nesten hele "Frisk med lavkarbo." Utrolig inspirerende bok. Jeg har funnet mye inspirasjon på internett. Mange tips, mange oppskrifter og mange historier. Det er mange rundt om i landet som har blitt inspirert av denne dietten og nå er også jeg hektet.

Det som er gøy er at jeg må lage mye ny mat. Jeg må tenke hardt hver dag for å finne på ting som gjør at gubben skal klare å følge med på dette.  Som tilbehør har jeg brukt broccolimos, blomkålmos, gratinerte grønnsaker, rømmedressing og pesto. Jeg har laget lapper, brød, knekkebrød og ostechips.
Den største hiten var lappene.. ja også hjemmelaget ketchup. Det var utrolig mye bedre enn flaske ketchup.

Konklusjonen er at for meg har uke 1 gått fint. Om jeg har gått ned i vekt vet jeg ikke, men jeg føler meg bra. Gubben har vært litt borti karbo. Men han er flink han og. Han har slitt mer med alpphet og sult enn meg, men så spiste han mye mer karbo enn meg før vi begynte og.
I morgen tar vi fatt på uke 2 med hjemmelagete lavkarbo fiskekaker til middag.

Fortsettelse følger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar