tirsdag 18. oktober 2011

Lavkarbo debatten raser..

Akk o ve!!!
Hvem skal man høre på, hva skal man tro??
Hver dag er mediene spekket med nye for og i mot lister ang lavkarbo. Det ender jo med at hodet mitt lager sånne lister og. Er dette sunt for kroppen min eller er det ikke?
Jeg tor på at sukker, hvitt mel og transfett må ut av kostholdet. Jeg er fremdeles usikker når det gjelder hvor mye fett og rødt kjøtt som er sunt for meg. Og jeg er usikker på om det å nærmest kutte ut frukt helt er sunt for meg. Jeg vet at dette kostholdet holder blodsukkeret mitt stabilt og jeg vet at det gradvis blir mindre av meg.
Jeg har bestemt meg for å etterhvert gå mer over på en blanding av Fedon og Hexenberg, da jeg føler for å erstatte litt fett med frukt og grønnsaker. Men akkurat nå gjelder lavkarbo i 5 kg til.

Status etter 5 uker er -2,5 kg. Livvidden er stabil, rumpen er noen cm mindre og det samme er lårene.

Sakte men sikkert:)

1 kommentar:

  1. Synes at du er flink jeg, Hege!! Kiloene rant riktig nok fortere av hos meg, men så hadde jeg jo litt mer å ta av...

    Kjekt når vi er flere som holder på med dette, slik at vi kan pushe og tipse hverandre om hva som er lurt og ikke..

    Ha en fin dag!!!

    SvarSlett